Skip to main content

تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه


به جرات می توان گفت تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه پس از رشته های پزشکی و دندانپزشکی، از رشته های پرطرفدار و محبوب در میان دانشجویان سراسر دنیا است.. توجه به دارو ، دندانپزشکی و فیزیوتراپی در ترکیه شرط مناسبی برای اکثر داوطلبان است. مدارک اعطا شده توسط دانشکده های کشور نیز به طور جهانی درک می شود.

شرایط و دفاتر معاینه فیزیوتراپی در ترکیه چیست؟

برای بررسی فیزیوتراپی در این کشور چه آزمایشاتی باید انجام شود؟

دستمزد فیزیوتراپیست ها در ترکیه چقدر است؟



تحصیل فیزیوتراپی در ترکیه
تمام کسانی که در رشته فیزیوتراپی در ترکیه مشغول به تحصیل هستند، از آزمایشگاه های مجهز مطابق جدیدترین استانداردهای جهانی استفاده خواهند کرد. امکانات این رشته در ترکیه، توجه تمام دانشجویان را به خود جلب کرده است. هر کدام از آزمایشگاه ها بین ۴۰ تا ۵۰ دانشجوی فیزیوتراپی را پوشش می دهد. کتابخانه های بزرگ با امکانات ویژه و منابع علمی معتبر در سطح جهانی از دیگر نقطه های جذاب برای تحصیل فیزیوتراپی ترکیه است. برای آن دسته از متقاضیان که از ایران برای تحصیل این رشته در ترکیه اقدام می کنند، رتبه ی بالای کنکور مزیت بزرگی محسوب می شود. اگر نه، باز هم امکان موفقیت شما وجود دارد اما با شانس کمتری.

قبولی فیزیوتراپی ترکیه با آزمون یوس

آزمون یوس برای ورود به دانشگاههای دولتی است. این آزمون تا سال ۲۰۱۱ به صورت سراسری در ترکیه برگزار می شد، اما از سال ۲۰۱۲ به بعد، در دانشگاهها به صورت غیر متمرکز و مستقل انجام می شود. این آزمون به زبان های ترکی و انگلیسی برگزار می شود. دو دفترچه برای این آزمون به داوطلبان داده می شود:
دفترچه اول: دروس ریاضی، هندسه و هوش
دفترچه دوم: سنجش میزان زبان ترکی استانبولی (برای کسانی که می خواهند به زبان ترکی استانبولی تحصیل کنند)
مسئله ی قابل توجه برای تحصیل در فیزیوتراپی در ترکیه این است که ظرفیت پذیرش رشته برای دانشگاههای دولتی و خصوصی محدود است. همانطور که میدانید برای وارد شدن به دانشگاههای دولتی ترکیه باید دو آزمون YOS و یا SAT را شرکت کرده و حد نصاب نمره را در این آزمون ها کسب کنید. دانشگاهها حد نصاب نمره قبولی در آزمون ها را برای مقاطع مختلف در وبسایت خود اعلام می کنند. دانشگاههایی آزمون یوس را برگزار می کنند که زبان تدریس در آنها ترکی و یا انگلیسی است. زمان برگزاری این آزمون در ماههای آوریل و می یعنی فروردین تا اواخر اردیبهشت هر سال است.

درآمد فیزیوتراپی در ترکیه

همه ی ما می دانیم که فیزیوتراپی از شغل های پردرآمد در تمام دنیاست. شما با داشتن مدرک کارشناسی فیزیوتراپی در ترکیه می توانید یک کسب و کار درآمدزا برای خود ایجاد کنید. یک فیزیوتراپیست در ترکیه به طور میانگین ۴۰ تا ۵۰ لیر در ساعت درآمد دارد. این در حالی است که در دوران بازنشستگی هم به ازای هر ساعت ۳۵ لیر حقوق می گیرد. بعلاوه، فرصت های شغلی زیادی برای رشته فیزیوتراپی وجود دارد. در پایین میانگین، حداقل و حداکثر درآمد در ترکیه را ذکر کردیم:
·       میانگین درآمد فیزیوتراپی ترکیه: ۱۶۴۴۸ لیر ترکیه
·       حداقل درآمد: ۶۹۰۸ لیر ترکیه
·       حداکثر درآمد: ۲۵۱۶۵ لیر ترکیه



Comments

Popular posts from this blog

تجربه تحصیل در ترکیه

ترکیه یک کشور همسایه ایران است. برای تحصیل به ترکیه برای تحصیل مزایای بی شماری وجود دارد ، اما فارغ از اینکه مزایای سفر به ترکیه چقدر خارق العاده است ، اما بدون شک نقاط ضعفی وجود دارد که متقاضیان مهاجرت به ترکیه باید از آن آگاه باشند ترکیه تا آنجا که موقعیت اجتماعی در نقطه ای منحصر به فرد از سطح کره ی زمین قرار گرفته است ، قرار دارد. این تقاطع سه قاره ی   آسیا ، آفریقا و اروپا است و از موقعیت آب و هوایی کاملی برخوردار است. این کشور حدود 80 میلیون جمعیت دارد و مردم آن پیرو دین اسلام هستند. زبان رسمی ترکها ترکی و پول نقد آنها لیره و پایتخت آنکارا است. ترکیه از آنجا که از سه طرف در محاصره اقیانوس قرار دارد ، یک کشور باورنکردنی است و این عنصری است که ترکیه را به مکانی مناسب برای آفتاب گرفتن در تابستان و اسکی در زمستان تبدیل می کند. کشور ترکیه ترکیبی از اقوام و ملل مختلف است که دانشجویان را در محیطی پر از تنوع فرهنگی قرار می دهد و آنها را با انواع رسوم و فرهنگ ها ، ادیان و زبانها و حتی غذاهای مختلف آشنا می کند . شهر استانبول در ترکیه طبق نظر زمین شناسان ، یکی از هفت شهر مشهور ج

زمان برگزاری آزمون sat ترکیه 2020

طبق هیئت دانشکده ، 17 زیستگاه آزمایش برای آزمونهای ست برای تحصیل در کشور ترکیه وجود دارد. اگر خیلی مشکلی نیست توجه داشته باشید که قبل از ثبت نام هر دو تست ست ، باید تاریخ و منطقه آزمون خود را انتخاب کنید. هر منطقه آزمایش با یک بنیاد آموزنده ، به عنوان مثال ، دبیرستان ، کالج های جوان یا کالج همکاری می شود. مکانهای آزمون همراه حداقل یکی از آزمونهای ست 2019 و 2020 را در ترکیه دارند. 2019 - تاریخ آزمون ست در ترکیه پیاده روی 9 ، 2019 4 مه 2019 1 ژوئن 2019 24 آگوست 2019 5 اکتبر 2019 2 نوامبر 2019 7 دسامبر 2019 پیاده روی 14 ، 2020 2 مه سال 2020 6 ژوئن سال 2020 29 آگوست 2020 3 اکتبر 2020 7 نوامبر 2020 5 دسامبر سال 2020 مراکز تست ست در ترکیه دانشگاه عبدالله گول آدرس: دانشگاه عبدالله گل ، کایسری ، ترکیه کد کانون: 59955 ANKARA ATATURK LISESI آدرس: Korkut Reis Mahallesi ، آنکارا ، ترکیه کد کانون: 59907 BILKENT ERZURUM LABORATORY SCH آدرس: پردیس بیلکند ، ارزروم ، ترکیه کد کانون: 59920 BILKENT LABORATORY + INTL SCH آدرس: Idv آنکارا Ozel Bilke